Dokážeme dnes porozumět středověkým dílům? Víme, co umělci zobrazovali a co používali ke své tvorbě? Jaký význam mají zobrazené symboly a k čemu díla sloužila? Inovativní pořad seznamuje studenty srze haptické, vizuální a textové indicie interaktivní formou s nejznámějšími díly sbírky i se základními principy gotického umění. Program rozvíjí pozorovací i kognitivní schopnosti a vede k samostatnému a kritickému uvažování.
Díla, ke kterým se program vztahuje: Mistr Vyšebrodského oltáře, Mistr Theodorik, Mistr Třeboňského oltáře ad.
Díla, ke kterým se program vztahuje: Mistr Vyšebrodského oltáře, Mistr Theodorik, Mistr Třeboňského oltáře ad.
Očekávané výstupy dle RVP ZV:
- Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků vizuálně obrazných vyjádření a jejich vztahů; uplatňuje je pro vyjádření vlastních zkušeností, vjemů, představ a poznatků.
- Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka. Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji.
- Rozliší působení vizuálně obrazného vyjádření v rovině smyslového účinku, v rovině subjektivního účinku a v rovině sociálně utvářeného i symbolického obsahu, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
- Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu.
Cena programu: 100 Kč/žák, pedagogický doprovod zdarma / Délka programu: 75–90 min. / Program je určen pro 2. stupeň ZŠ.
1—1 / 4