ochoz a respirium mezaninu
**Kurátoři výstavy:** Tomáš Vlček, Jana Horneková
**Hlavní mediální partner NG:** Hospodářské noviny
**Mediální partneři NG:** Architekt, Radio 1, Art.cz, Classic FM, ČRo 3 – Vltava, PragueBest, Newton AT, Česká televize – partner kampaně Každý si najde to své
*„…… Sklo pro mne není subjektem mého vyjádření, je pouze prostředkem k dosažení neznámých cílů. ….Sklo neglorifikuji. Je možné s ním zacházet různě, i proti zaběhnuté představě o něm, tedy i ošklivě.
Sám jsem termín OŠKLIVÉ SKLO na začátku šedesátých let razil. Tím ale nemyslím, že sklo vždy takové musí být. Chci říci jen to, že jdu-li za výraznou myšlenkou, ne ozdobou, tak tedy bezohledně, že z toho skla i kůži sedřu, až na krev, bude-li to třeba….. Jde mi o to, aby hotová věc ze skla poskytovala pozorovateli hlubší význam a nepromlouvala jen vlastnostmi materiálu, které jsou sice jedinečné, ale stavět jen na nich mi připadá málo. Ve své práci, která je přísně geometrická i spontánně expresivní, se snažím vyslovit všechno to, co mne fascinuje: nekonečnost prostoru, ticho, úzkost a melancholii…..“*
**Vladimír Kopecký, 1991**
Přesto, že Vladimír Kopecký sám sebe považuje především za malíře, je ve světě znám jako sklářský výtvarník: dostatečně o tom svědčí řada výstav, na kterých byl právě sklem zastoupen. To, že svět nepochopil Kopeckého bytostné zaměření, je jen jedním z omylů: vždyť Kopecký citované vyznání potvrzuje svojí tvorbou od počátku. Po řadě váz, jejichž malovaný nebo leptem provedený dekor nikdy malíře nezapřel, vytváří řadu objektů a nástěnných obrazů sestávajících z tabulí skla řazených za sebou. Síla skla navozuje sama o sobě otázku vnitřního prostoru, jehož hloubku Kopecký umocňuje posunutím nebo postupným zvětšováním zvoleného geometrického prvku. Pozoruhodná je tajemná hloubka tiché čirosti skla, zvýrazněná a zjemnělá matovanými geometrickými prvky.
**Vstupné:** Plné 50 Kč, snížené 20 Kč