Vítězem soutěže na novou vizuální identitu Národní galerie je Studio Najbrt

03.05.2018

Vizuální identita Národní galerie Praha (NGP) včetně jejího loga se promění podle návrhu Studia Najbrt. Přední grafické studio zvítězilo v designérské soutěži, kterou Národní galerie v lednu vypsala ve spolupráci s organizací CZECHDESIGN.

Cílem soutěže bylo najít grafickou identitu, která Národní galerii zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací. Vyzvané soutěže se zúčastnilo devět grafických studií, do druhého kola společně se Studiem Najbrt postoupila studia Side2 a Heyduk, Musil & Strnad.

Průběh soutěže

Do soutěžního procesu byli kromě zástupců NGP od začátku zapojeni externí nezávislí odborníci z řad grafikých designérů, kteří se podíleli na zadání soutěže a hodnocení došlých návrhů v prvním i ve druhém kole soutěže: art director a grafický designér Alan Záruba, grafická designérka a pedagožka ZČU v Plzni Kristýna Fišerová a typograf a pedagog UMPRUM Tomáš Brousil.

Prvního kola vyzvané soutěže se zúčastnilo devět grafických studií. Sedm nepostoupivších účastníků obdrželo skicovné ve výši 30 tisíc Kč. Do druhého kola postoupila tři studia – na třetím místě se umístilo studio Heyduk, Musil & Strnad (s odměnou ve výši 50 tisíc Kč), na druhém studio Side2 (odměna 60 tisíc Kč). Vítězné Studio Najbrt získalo zakázku ve výši 1,3 milionu Kč, v jejímž rámci bude v průběhu následujícího roku postupně implementována nová vizuální identita do všech komunikačních kanálů NGP.

Společně s vyhlášením výsledků byla 3. května ve Veletržním paláci zahájena výstava všech soutěžních návrhů. Volně přístupná bude denně od 9.30 do 22.00 v prostoru Café Jedna až do 3. června.

Více informací o soutěži a kompletní pravidla soutěže ke stažení ZDE

TISKOVÁ ZPRÁVA

 

Budovy Expozice Výstavy Klub přátel NGP E-shop